🤔שאלה❓

ברשות הרבנים, יש לי סיטואציה שיוצא לי להיתקל בה לא מעט בתקופה האחרונה ,כל שבת ארבעה חברה מהצוות תופסים כוננות ונשארים שבת וככה עושים סבב בין כולם ,ויש פעמים שמקפיצים אותנו בשבת לפעילות למשל בשבת בערב והפעילות מסתיימת בשבת בבוקר ואני לא יכול לחזור הביתה כי זה לא מבצעי ,אז מה שקורה בעצם זה שאני נשאר בבסיס עד מוצאי שבת או עד ראשון בבוקר ,תלוי באישור מפקד ואחד מהארבעה חברה של הכוננות שציינתי בהתחלה רואה שאני לא חוזר בשבת אז הוא מבקש ממני אם אני יכול להחליף אותו בכוננות ושהוא יצא הביתה בשבת כי הוא חילוני ,עכשיו יש לי שאלה ,מצד אחד יש עניין שאסור לי לצאת כמובן בשבת בבוקר לחזור הביתה בסוף הפעילות כי זה באמת לא מבצעי ,מצד שני יוצא מצב שיהודי אחר קולט את זה ויוצא הוא ,ואני שואל מה עדיף,כי אני אצא נטו הביתה ושם נגמר החילול שבת שלי ,לעומת זאת החילוני שיוצא הביתה הוא נוסע הביתה /מטייל/רואה טלוויזיה ובסוף עוד המון איסורים ,ואני לא יכול להכריח אותו להשאר כי זה לא חברי מצד אחד וגם הם לא באמת מבינים את זה ורוצים בזה ,אז אני שואל מה עדיף ,שאני אחזור הביתה ואצמצם את כמות חילול השבת ? או שלהמשיך כמו שאני עושה ויהודי אחר שאני שומר תורה יצא במקומי ?

ברשות הרבנים, יש לי סיטואציה שיוצא לי להיתקל בה לא מעט בתקופה האחרונה ,כל שבת ארבעה חברה מהצוות תופסים כוננות ונשארים שבת וככה עושים סבב בין כולם ,ויש פעמים שמקפיצים אותנו בשבת לפעילות למשל בשבת בערב והפעילות מסתיימת בשבת בבוקר ואני לא יכול לחזור הביתה כי זה לא מבצעי ,אז מה שקורה בעצם זה שאני נשאר בבסיס עד מוצאי שבת או עד ראשון בבוקר ,תלוי באישור מפקד ואחד מהארבעה חברה של הכוננות שציינתי בהתחלה רואה שאני לא חוזר בשבת אז הוא מבקש ממני אם אני יכול להחליף אותו בכוננות ושהוא יצא הביתה בשבת כי הוא חילוני ,עכשיו יש לי שאלה ,מצד אחד יש עניין שאסור לי לצאת כמובן בשבת בבוקר לחזור הביתה בסוף הפעילות כי זה באמת לא מבצעי ,מצד שני יוצא מצב שיהודי אחר קולט את זה ויוצא הוא ,ואני שואל מה עדיף,כי אני אצא נטו הביתה ושם נגמר החילול שבת שלי ,לעומת זאת החילוני שיוצא הביתה הוא נוסע הביתה /מטייל/רואה טלוויזיה ובסוף עוד המון איסורים ,ואני לא יכול להכריח אותו להשאר כי זה לא חברי מצד אחד וגם הם לא באמת מבינים את זה ורוצים בזה ,אז אני שואל מה עדיף ,שאני אחזור הביתה ואצמצם את כמות חילול השבת ? או שלהמשיך כמו שאני עושה ויהודי אחר שאני שומר תורה יצא במקומי ?

🤔💬שאלה❓🔍🧠

ברשות הרבנים, יש לי סיטואציה שיוצא לי להיתקל בה לא מעט בתקופה האחרונה ,כל שבת ארבעה חברה מהצוות תופסים כוננות ונשארים שבת וככה עושים סבב בין כולם ,ויש פעמים שמקפיצים אותנו בשבת לפעילות למשל בשבת בערב והפעילות מסתיימת בשבת בבוקר ואני לא יכול לחזור הביתה כי זה לא מבצעי ,אז מה שקורה בעצם זה שאני נשאר בבסיס עד מוצאי שבת או עד ראשון בבוקר ,תלוי באישור מפקד ואחד מהארבעה חברה של הכוננות שציינתי בהתחלה רואה שאני לא חוזר בשבת אז הוא מבקש ממני אם אני יכול להחליף אותו בכוננות ושהוא יצא הביתה בשבת כי הוא חילוני ,עכשיו יש לי שאלה ,מצד אחד יש עניין שאסור לי לצאת כמובן בשבת בבוקר לחזור הביתה בסוף הפעילות כי זה באמת לא מבצעי ,מצד שני יוצא מצב שיהודי אחר קולט את זה ויוצא הוא ,ואני שואל מה עדיף,כי אני אצא נטו הביתה ושם נגמר החילול שבת שלי ,לעומת זאת החילוני שיוצא הביתה הוא נוסע הביתה /מטייל/רואה טלוויזיה ובסוף עוד המון איסורים ,ואני לא יכול להכריח אותו להשאר כי זה לא חברי מצד אחד וגם הם לא באמת מבינים את זה ורוצים בזה ,אז אני שואל מה עדיף ,שאני אחזור הביתה ואצמצם את כמות חילול השבת ? או שלהמשיך כמו שאני עושה ויהודי אחר שאני שומר תורה יצא במקומי ?

מומלצים

אנחנו במקרה הזה לא עושים את השיקולים שלו. אם אתה לא זה שנותן לו לצאת, אבל המפקדים נותנים לו לצאת בגלל שאתה נשארת, אז לא עושים את השיקול של “מה יקרה לו”, ו-“מה הוא יעשה?”, אתה צריך להישאר, ואם הוא יוצא יעשה מה שיעשה. אם אסור לך לצאת אז אסור לך לצאת. ואם הוא ייצא במקומך זו כבר בעיה שלו ולא בעיה שלך. לכן לא עושים את השיקולים האלו. אתה תישאר במסירות נפש ואם הוא יוצא זו כבר בעיה שלו ואתה לא חוטא קצת בשביל שהוא לא יחטא הרבה.

שו"תים נוספים

אולי יעניין אותך גם...

מומלצים