משחקי ריצה וקפיצה מותרים בשבת לאנשים שמתענגים בהם. כמובן להתעמל ולהתאמן אסור, כל זה כפסק השבוע בסימן שא סעיף ב. והדגיש המשנ”ב בס”ק ה שזה אפילו לכתחילה להם כיון שהם מתענגים בזה. משחקי כדור לספרדים השוע פסק שכדור מוקצה ולכן אסור לשחק בכדור לשיטת השולחן ערוך לרמא פסק שכדור לא נחשב מוקצה ולכן לאשכנזים יהיה מותר לשחק. בשיטת השולחן ערוך נחלקו האחרונים הרב עובדיה וסיעתו פוסקים שגם כדור שאנחנו משחקים בו היום נחשב כמוקצה ואסור לשחק בו בשבת. לעומת זאת רב שלמה זלמן אוירבך בסיעתו פסקו שהשולחן ערוך דיבר בכדור שאנחנו מייצרים אותו על ידי סחבות ובקבוקים אבל כדור שאנחנו קונים אותו אינו נחשב מוקצה ומותר לשחק בו. רוב הפוסקים הספרדים פסקו כרב עובדיה ולכן כדור אסור לשחק יש פוסקים שמתירים כדעת המקלים. בדשא יש בעיה של להשוות גומות ולכן אסור לשחק בדשא כדורגל או כל משחק שהכדור הוא על הדשא לעומת זאת חיי שרה כן אפשר לשחק בדשא. במגרשים יש בעיה של עובדין דחול ואסור לשחק במגרש בשבת לכל השיטות. למעשה אדם שמשחק בכדור קנוי על כבישים או על מדרכות, יש לו על מי לסמוך לספרדים יותר מסובך לאשכנזים יותר קל מדין המוקצה שבכדור.
כמובן כל זה מעיקר הדין אבל כבר כתבו הפוסקים שאדם שמתעסק במשחקים בשבת ולא מתעסק בלימוד תורה וב בדברים ערכיים מבזה את השבת ולכן אם אדם עושה את זה בזמן קטן מסוים בשביל להתאוורר יש לו על מי לסמוך אבל ודאי שרוב השבת לא צריכים להיות משחקים
ועוד הביאו הפוסקים שלהבדיל בין ילדים קטנים שלהם מותר יותר לשחק, לגדולים אנחנו משתדלים להימנע ולא לשחק. כמובן כשיש צורך של איוורור או לשחק עם אחים הקטנים חוזרים לעיקר הדין שיש על מי לסמוך להקל
משחקי ריצה וקפיצה מותרים בשבת לאנשים שמתענגים בהם. כמובן להתעמל ולהתאמן אסור, כל זה כפסק השבוע בסימן שא סעיף ב. והדגיש המשנ”ב בס”ק ה שזה אפילו לכתחילה להם כיון שהם מתענגים בזה. משחקי כדור לספרדים השוע פסק שכדור מוקצה ולכן אסור לשחק בכדור לשיטת השולחן ערוך לרמא פסק שכדור לא נחשב מוקצה ולכן לאשכנזים יהיה מותר לשחק. בשיטת השולחן ערוך נחלקו האחרונים הרב עובדיה וסיעתו פוסקים שגם כדור שאנחנו משחקים בו היום נחשב כמוקצה ואסור לשחק בו בשבת. לעומת זאת רב שלמה זלמן אוירבך בסיעתו פסקו שהשולחן ערוך דיבר בכדור שאנחנו מייצרים אותו על ידי סחבות ובקבוקים אבל כדור שאנחנו קונים אותו אינו נחשב מוקצה ומותר לשחק בו. רוב הפוסקים הספרדים פסקו כרב עובדיה ולכן כדור אסור לשחק יש פוסקים שמתירים כדעת המקלים. בדשא יש בעיה של להשוות גומות ולכן אסור לשחק בדשא כדורגל או כל משחק שהכדור הוא על הדשא לעומת זאת חיי שרה כן אפשר לשחק בדשא. במגרשים יש בעיה של עובדין דחול ואסור לשחק במגרש בשבת לכל השיטות. למעשה אדם שמשחק בכדור קנוי על כבישים או על מדרכות, יש לו על מי לסמוך לספרדים יותר מסובך לאשכנזים יותר קל מדין המוקצה שבכדור.
כמובן כל זה מעיקר הדין אבל כבר כתבו הפוסקים שאדם שמתעסק במשחקים בשבת ולא מתעסק בלימוד תורה וב בדברים ערכיים מבזה את השבת ולכן אם אדם עושה את זה בזמן קטן מסוים בשביל להתאוורר יש לו על מי לסמוך אבל ודאי שרוב השבת לא צריכים להיות משחקים
ועוד הביאו הפוסקים שלהבדיל בין ילדים קטנים שלהם מותר יותר לשחק, לגדולים אנחנו משתדלים להימנע ולא לשחק. כמובן כשיש צורך של איוורור או לשחק עם אחים הקטנים חוזרים לעיקר הדין שיש על מי לסמוך להקל
Donations on the site are secured by Tranzila and meet the strict PCI-DSS1 security standard.
התרומה באתר מאובטחת ע”י חברת טרנזילה ועומדת בתקן האבטחה המחמיר PCI-DSS1
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok